baner-kat-bok.jpg
baner_cameleon.jpg

Obchodné podmienky

internetového obchodu www.svietidlar.sk
(ďalej len "Všeobecné obchodné podmienky")

I. Úvodné ustanovenia

1.1. Týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami sa riadia právne vzťahy medzi :

- prevádzkovateľom internetového obchodu www.svietidlar.sk -spoločnosťou EDEN s.r.o., so sídlom Hlavná 70, 040 01 Košice, Slovenská republika, e-mail: info@svietidlar.sk , IČO: 31653758, zapísaná v Obchodnom registri vedenom Okresným súdom Košice I., Vložka číslo: 1545/V. Prevádzkovateľ je zároveň aj Obchodníkom (ďalej len "Obchodník").

a

- kupujúcim - čiže každou osobou, ktorá je kupujúcim tovaru alebo služby ponúkaného Obchodníkom na internetovej stránke Obchodníka www.svietidlar.sk podľa Všeobecných obchodných podmienok (ďalej len "Kupujúci" alebo tiež „Spotrebiteľ“ ak sa nejedná o osobu nakupujúca tovar za účelom podnikania ), ktoré vznikajú pri kúpe uvedeného tovaru.

1.2. Právne vzťahy medzi Obchodníkom, a Kupujúcim sa radia Všeobecnými obchodnými podmienkami, Reklamačným poriadkom pre internetový obchod www.svietidlar.sk (ďalej len "Reklamačný poriadok") a ustanoveniami príslušných právnych predpisov, najmä Zákona o ochrane spotrebiteľa č.108/2024 Z.z.,  Občianskeho zákonníka a Obchodného zákonníka, ako aj zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode v znení neskorších predpisov.

Orgán dohľadu a dozoru:

Inšpektorát SOI pre Košický kraj

Vrátna č. 3, 043 79 Košice 1 
odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa 
tel. č.: 055/7290705 
fax č.: 055/ 6227655
e-mail: ke@soi.sk 

1.3. Spotrebiteľskou kúpnou zmluvou sa rozumie zmluva medzi Obchodníkom ako predávajúcim a spotrebiteľom ako Kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa tovaru ponúkaného Obchodníkom na internetovej stránke www.svietidlar.sk (ďalej len "tovar") uzavretá na diaľku, spôsobom podľa článku II. Všeobecných obchodných podmienok.

1.4. Na Kupujúceho, ktorým je osoba nakupujúca tovar za účelom podnikania a nie za účelom osobnej spotreby fyzických osôb, sa nevzťahujú ustanovenia čl. VI. "Záruka a servis" a čl. VII. " Vrátenie tovaru - odstúpenie od zmluvy" Všeobecných obchodných podmienok a ustanovenia Reklamačného poriadku. Zodpovednosť za vady tovaru sa v tomto prípade riadi ustanoveniami §422 a nasl. Obchodného zákonníka.

II. Spôsob objednania tovaru a uzavretie kúpnej zmluvy

2.1. Kupujúci si objednáva tovar prostredníctvom vyplneného elektronického objednávkového formulára uvedeného na internetovej stránke Obchodníka (ďalej len "objednávka") spôsobom určeným v nasledujúcich ustanoveniach tohto článku Všeobecných obchodných podmienok.

2.2. Kupujúci vyplní všetky požadované údaje uvedené v objednávke. Pred definitívnym odoslaním objednávky má Kupujúci možnosť objednávku a zadané údaje skontrolovať. Zmena vyplnených údajov je možná pomocou tlačidla ,,Návrat", ktorým sa Kupujúci vráti do predošlých krokov. Kupujúci potvrdí objednávku tlačidlom ,,Objednať s povinnosťou platby". Objednávka bude následne doručená Obchodníkovi a bude sa považovať za prijatú, ak a bude obsahovať všetky požadované údaje, t.j. dodaciu a fakturačnú adresu so všetkými v objednávkovom formulári požadovanými údajmi, e-mailový a telefonický kontakt na objednávateľa, názov objednávaného tovaru, množstvo a taktiež spôsob dodania, a platby. Odoslaná objednávka je návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy zo strany Kupujúceho.

2.3. Odoslanou objednávkou je Kupujúci viazaný a môže ju odvolať len v prípade, ak toto odvolanie dôjde Obchodníkovi skôr, ako Obchodník odošle e-mail s akceptáciou objednávky Kupujúcemu.

2.4. Po preverení možnosti dodávky Obchodník zašle na e-mailovú adresu Kupujúceho uvedenú v objednávke e-mail s akceptáciou objednávky Kupujúceho (ďalej len "akceptácia") prípadne akceptáciu oznámi telefonicky, ak je predpoklad, že zákazníkovi akceptácia príde do priečinka „Spam“. Automaticky zasielané oznámenie o prijatí objednávky sa nepovažuje za záväzné akceptovanie objednávky. Tovar vedený na karte výrobku ako „skladom“, môže byť predávaný za účelom dopredaja za cenu, ktorú Obchodník nevie zabezpečiť pre ďalšie kusy objednané nad rámec svojich skladových zásob, prípadne ich nevie objednať vôbec. Ak Kupujúci objedná viac kusov takéhoto druhu tovaru ako má Obchodník skladom, Obchodník bude Kupujúceho informovať ešte pred akceptovaním objednávky o zmene ceny ďalších objednaných kusov, alebo o zmene celkového množstva. Kupujúci má v takomto prípade právo ponuku odmietnuť a od zmluvy odstúpiť.

2.5. Kúpna zmluva je uzavretá doručením akceptácie Obchodníka Kupujúcemu.

2.6. Obchodník je vždy oprávnený v závislosti od charakteru objednávky Kupujúceho - množstva tovaru, výšky kúpnej ceny, nákladov na prepravu a podobne, žiadať od Kupujúceho pred akceptovaním objednávky úhradu zálohy na základe vystavenia zálohovej faktúry. V prípade, ak Kupujúci túto úhradu v  lehote určenej Obchodníkom nevykoná, objednávka sa márnym uplynutím tejto lehoty od začiatku zrušuje. Zmluvné strany sú si povinné vydať všetko, čo si do okamihu zrušenia plnili.

2.7. Obchodník si vyhradzuje právo neodoslať akceptáciu Kupujúcemu v prípade zjavnej tlačovej chyby týkajúcej sa ceny, popisu alebo obrázku tovaru v ponuke tovarov uvedenej na internetovej stránke Obchodníka. Obchodník si tiež vyhradzuje právo zrušenia objednávky v prípade zjavnej tlačovej chyby týkajúcej sa ceny alebo popisu výrobku v katalógu tovarov. O zrušení objednávky z dôvodu zjavnej tlačovej chyby bude Kupujúci informovaný telefonicky alebo emailom, ktorý kupujúci uviedol pri vypĺňaní elektronického objednávkového formulára.

III. Cena a platobné podmienky

3.1. Kupujúci je povinný za tovar a služby, ktorého objednávka bola akceptovaná Obchodníkom, riadne a včas zaplatiť kúpnu cenu podľa bodu 3.2. Všeobecných obchodných podmienok platnú v čase odoslania objednávky Obchodníkovi.

3.2. Kúpna cena za tovar je cena uvedená na internetovej stránke Obchodníka www.svietidlar.sk v čase odoslania objednávky Kupujúceho Obchodníkovi. Kúpna cena je uvedená vrátane DPH.

3.3. Kúpnu cenu hradí Kupujúci podľa zvoleného spôsobu úhrady uvedeného v objednávke.

3.4. Pri predaji na odbernom mieste zamestnanec Obchodníkovej prevádzky vystaví na tovar doklad o kúpe a zaplatení.  Pri predaji zásielkovým spôsobom alebo na základe platby prevodom na bankový účet vystaví Obchodník faktúru na kúpnu cenu, ktorá bude zaslaná Kupujúcemu spolu s tovarom alebo emailom na adresu uvedenú v základných údajoch Kupujúceho a slúži zároveň i ako daňový doklad a dodací list.

3.5. V kúpnej cene podľa bodu 3.2. Všeobecných obchodných podmienok nie sú zahrnuté náklady na dopravu zakúpeného tovaru, ani náklady na použitie elektronických prostriedkov na komunikáciu. Informácia o cenových podmienkach dopravy tovaru je uvedená v čl. V- Podmienky dodania tovaru Všeobecných obchodných podmienok. Náklady na použitie elektronických prostriedkov sa riadia zmluvou medzi Kupujúcim a jeho poskytovateľom internetového pripojenia, prípadne jeho poskytovateľom služieb elektronickej komunikácie.

3.6. V prípade, keď Kupujúci vykoná úhradu kúpnej ceny vopred a Obchodník zistí nové skutočnosti, na základe ktorých deklaruje, že nie je schopný zabezpečiť dodanie tovaru, Obchodník vráti zaplatenú kúpnu cenu Kupujúcemu do 14 dní od oznámenia rozhodnutia, a to na účet Kupujúceho, ktorý zašle e-mailom na: info@svietidlar.sk.

IV. Dodacie podmienky

4.1. Tovar, ktorý je uvedený v internetovej predajni Obchodníka www.svietidlar.sk v katalógu tovarov ako „skladom“  a je v dostatočnom množstve, bude Kupujúcemu spravidla dodaný do 3 pracovných dní od vystavenia objednávky. Obchodník týmto upozorňuje, že informácia o skladových množstvách na jednotlivých skladoch Obchodníka je informatívna a k jej zmene môže dôjsť aj počas samotného predajného procesu a teda nemá záväzný charakter.

Tovar, ktorý je uvedený v katalógu tovarov ako „skladom u výrobcu“ bude Kupujúcemu spravidla dodaný v termíne uvedenom ako obvyklá dodacia lehota. Informácia o obvyklej dodacej lehote vyplýva z predchádzajúcich skúseností Obchodníka a môže sa líšiť v závislosti od aktuálnych možností dodávateľa.

Obchodník pred akceptáciou objednávky preverí reálne termíny dodávky a ak prekračujú hodnoty uvedené v katalógu tovarov, bude o tom Kupujúceho informovať. Ten môže na základe uvedených skutočností od objednávky odstúpiť. Ak Kupujúci súhlasí so zmenenými podmienkami dodávky, Obchodník objednávku akceptuje. Po tomto akte už Kupujúci z toho istého dôvodu od objednávky odstúpiť nemôže.

V prípade, že objednávka obsahuje aj tovar ktorý je na sklade u Obchodníka, aj tovar ktorý je potrebné objednať, Obchodník môže navrhnúť rozdelenie objednávky. Obchodník ale nemôže svojvoľne bez súhlasu Kupujúceho zvýšiť cenu dodávky.

4.2. Dodacia lehota začína pri tovare, ktorý bude platený v hotovosti na predajni, alebo Kupujúcemu zaslaný na dobierku, plynúť dňom uzavretia kúpnej zmluvy podľa čl. II. Všeobecných obchodných podmienok, t.j. doručením akceptácie Obchodníka Kupujúcemu. V prípade, že Kupujúci zvolil iný spôsob úhrady ako zaplatenie tovaru pri jeho prevzatí, t.j. napríklad prevodom platby z účtu na účet, alebo ak Obchodník žiada úhradu zálohy, začína dodacia lehota plynúť až od úplného zaplatenia kúpnej ceny alebo zálohy, t.j. od pripísania celej požadovanej sumy na účet Obchodníka.

4.3. V prípade, že objednaný tovar nie je možné dodať v uvedenom termíne, bude Obchodník Kupujúceho o tejto skutočnosti bezodkladne informovať spolu s informáciou o náhradnom termíne dodania, prípadne ponúkne iný výrobok, porovnateľný s pôvodným (náhradné plnenie). V tomto prípade si však musí Obchodník vyžiadať súhlas Kupujúceho.

4.4. Ak Obchodník objednaný tovar nemôže dodať a Kupujúci s Obchodníkom sa nedohodli na náhradnom plnení, je Obchodník povinný vrátiť už zaplatenú kúpnu cenu Kupujúcemu do 14 dní od uplynutia lehoty na dodanie tovaru.

V. Podmienky dodania tovaru

5.1. Obchodník dodá tovar Kupujúcemu až po úplnom zaplatení jeho kúpnej ceny, pokiaľ nie je dohodnuté inak. Tovar vedený na karte výrobku ako „skladom“, môže byť na prevádzke vystavený a nemusí mať vždy pôvodný obal. Preto je osobný odber u takého výrobku vhodnejší ako zasielanie prepravcom. V prípade absencie pôvodného obalu alebo zistenej vady výrobku, Obchodník bude Kupujúceho o uvedených skutočnostiach včas informovať a Kupujúci môže pred akceptovaním objednávky z uvedeného dôvodu od objednávky odstúpiť. 

Obchodník tovar pred expedovaním kontroluje. Z uvedeného dôvodu obal javí známky predchádzajúceho otvorenia. 

5.2. Prebratie tovaru na prevádzkach je možné v čase riadnej pracovnej doby prevádzok uvedenej na www.svietidlar.sk/predajne/.

5.3. Cena prepravy je závislá od vybraného druhu prepravy a veľkosti objednávky. Zobrazuje sa pri výbere spôsobu dodania tovaru a platby v nákupnom košíku. Cenu prepravy do zahraničia navrhujeme po preverení možností prepravy individuálne, po prijatí objednávky.

5.4. Povinnosti kupujúceho pri prevzatí tovaru:

a) V prípade, že si Kupujúci zvolil osobný odber v niektorej z prevádzok Obchodníka, je Kupujúci povinný na vybranom mieste objednaný tovar vyzdvihnúť v termíne do 1 mesiaca (ak sa nedohodne inak) od vystavenia potvrdenia o pripravenosti objednávky k odberu (expedícii), ktoré zašle Obchodník Kupujúcemu formou e-mailu alebo oznámi telefonicky. Ak objednávateľ už zaplatenú vec v tomto termíne neprevezme, zaplatí dohodnutý poplatok za uskladnenie.

Po tomto termíne môže Obchodník, ak za objednávku ešte nebolo zaplatené,  naložiť s objednaným tovarom podľa vlastného uváženia a môže považovať. Takéto konanie, respektíve nekonanie Kupujúceho za jeho vôľu od zmluvy odstúpiť.

Ak za objednávku už bolo zaplatené a objednávateľ si vec neprevezme do šiestich mesiacov od jej zhotovenia, môže s ňou zhotoviteľ voľne nakladať. Ak sa mu nepodarí vec speňažiť alebo inak s ňou účelne naložiť, má zhotoviteľ právo, aby mu objednávateľ zaplatil cenu zhotovenia diela.

b). V prípade zaslania tovaru prepravnou službou je Kupujúci povinný pred prevzatím tovaru od prepravcu riadne skontrolovať neporušenosť obalu, počet balíkov a či nedošlo k mechanickému poškodeniu tovaru počas prepravy, hlavne jeho sklenených častí. V prípade zistenia poškodenia tovaru, ktoré mohlo byť spôsobené nevhodnou manipuláciou pri preprave, je Kupujúci povinný odmietnuť prevzatie tovaru a  tieto i všetky ďalšie nedostatky nahlásiť priamo vodičovi. Rovnako v prípade zistenia porušenia obalu svedčiacom o neoprávnenom vniknutí do zásielky s prepravovaným tovarom Kupujúci je povinný zásielku od prepravcu neprevziať. Podpisom preberacieho protokolu Kupujúci potvrdzuje, že zásielka bola prevzatá neporušená.

Dodatočné nahlásenie mechanických poškodení tovaru pri preprave nemusí byť prepravcom uznané. Zodpovednosť za poškodenie tovaru pri preprave preberá prevzatím tovaru od Obchodníka prepravca a po prevzatí tovaru Kupujúcim od prepravcu, zodpovednosť za prípadné mechanické poškodenie preberá Kupujúci.

Pokiaľ zákazník zistí, že je niektorý tovar alebo jeho časť rozbitá, prasknutá alebo inak poškodená až po obdržaní a rozbalení zásielky, je nutné ihneď nahlásiť škodu príslušnej prepravnej spoločnosti, prostredníctvom ktorej bola zásielka zákazníkovi doručená a zároveň Obchodníkovi za účelom zabezpečenia súčinnosti pri riešení škodovej udalosti. 

c) Faktúra slúžiaca zároveň ako dodací list je vždy Kupujúcemu zaslaná s tovarom alebo emailom na adresu uvedenú v kontaktných údajoch Kupujúceho.


VI. Záruka, servis a reklamácia vady výrobku

6.0 Zodpovednosť Obchodníka za vady tovaru alebo služby sa riadi predovšetkým podľa §618 až 627 Občianskeho zákonníka.

Obchodník zodpovedá za vady, ktoré má predaná vec pri prevzatí kupujúcim a za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v záručnej dobe (záruka).

6.1 Záruku na tovar Obchodník poskytuje podľa všeobecne záväzných právnych predpisov alebo po dobu uvedenú v záručnom liste, ktorá však nie je kratšia ako zákonná záručná lehota. Ak nie je v katalógu tovarov na internetovej stránke Obchodníka www.svietidlar.sk alebo na predávanej veci, v priloženom záručnom liste alebo na obale uvedené inak a sa nejedná o spotrebný tovar (napr. batérie), je záručná doba pri všetkých tovaroch 24 mesiacov.

Vyhlásením v záručnom liste vydanom Kupujúcemu alebo v reklame môže Obchodník poskytnúť záruku presahujúcu rozsah záruky ustanovenej v tomto zákone. V záručnom liste určí Obchodník podmienky a rozsah tejto záruky.

Výrobca  alebo predávajúci môže poskytnúť kupujúcemu spotrebiteľskú záruku, ktorou sa zaviažu vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu, vymeniť alebo opraviť predanú vec alebo zabezpečiť jej údržbu nad rozsah práv vyplývajúcich zo zodpovednosti za vady. Kupujúci má právo požadovať od výrobcu alebo predávajúceho, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, plnenie zo spotrebiteľskej záruky za podmienok uvedených v záručnom liste alebo v súvisiacej reklame dostupnej v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy alebo pred jej uzatvorením.

Záručné doby začínajú plynúť od prevzatia veci Kupujúcim. Ak má kúpenú vec uviesť do prevádzky iný podnikateľ než Obchodník, začne záručná doba plynúť až odo dňa uvedenia veci do prevádzky, pokiaľ kupujúci objednal uvedenie do prevádzky najneskôr do troch týždňov od prevzatia veci a riadne a včas poskytol na vykonanie služby potrebnú súčinnosť.

Poskytnutá záruka sa vzťahuje na výrobné vady tovarov alebo iné vady, ktoré neboli spôsobené neodborným alebo nešetrným zaobchádzaním, použitím tovaru v rozpore s jeho účelom alebo návodom, mechanickým poškodením alebo opotrebovaním, živelnými pohromami ako napríklad úderom blesku či iným atmosférickým výbojom, ohňom či vodou alebo pôsobením iných neštandardných javov, ako napríklad prepätie v rozvodnej alebo telefónnej sieti.

6.2 Riešenie reklamácií - vady tovaru

Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, môže nadobúdateľ požadovať jej bezplatné odstránenie. Scudziteľ vadu odstráni v primeranej lehote. Primeranou lehotou sa rozumie najkratší čas, ktorý scudziteľ potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu veci s prihliadnutím na povahu veci a povahu a závažnosť vady.

Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.

Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti

Predávajúci opraví alebo vymení vec v primeranej lehote (najkratší čas, ktorý scudziteľ potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu veci s prihliadnutím na povahu veci a povahu a závažnosť vady) po tom, čo kupujúci vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý kupujúci vec požadoval.

Na účely opravy alebo výmeny kupujúci odovzdá vec predávajúcemu alebo splnomocnenej osobe. Náklady prevzatia veci znáša predávajúci.

Predávajúci dodá opravenú vec alebo náhradnú vec kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak. Ak kupujúci neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže predávajúci vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, predávajúci kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Predávajúci bezodkladne po predaji vyplatí kupujúcemu výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej predávajúcim v oznámení o zamýšľanom predaji veci. Predávajúci môže vec na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré predávajúci účelne vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by predávajúci musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.

Pri odstránení vady výmenou veci nemá predávajúci právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred jej výmenou.

Predávajúci zodpovedá za vady náhradnej veci.

Obchodník môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.

Ak ide o neodstrániteľnú vadu (ani výmenou tovaru), ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má nadobúdateľ právo od zmluvy odstúpiť. To isté právo má nadobúdateľ pri odstrániteľných vadách, ak pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád nemôže vec riadne užívať. Nadobúdateľ má právo odstúpiť od zmluvy aj vtedy, ak ho scudziteľ výslovne ubezpečil, že vec má určité vlastnosti, najmä vlastnosti vymienené nadobúdateľom, alebo že vec nemá žiadne vady, a toto ubezpečenie sa ukáže nepravdivým. Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci. Kupujúci po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti vec predávajúcemu na náklady predávajúceho. Predávajúci po odstúpení od zmluvy vráti kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci predávajúcemu alebo po preukázaní, že kupujúci zaslal vec predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr. Predávajúci nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred odstúpením od kúpnej zmluvy.

Ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá nebráni riadnemu užívaniu veci, má nadobúdateľ právo na primeranú zľavu z ceny. Ak vec predávaná za nižšiu cenu alebo použitá vec má vadu, za ktorú Obchodník zodpovedá, má kupujúci namiesto práva na výmenu veci právo na primeranú zľavu.

Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy tiež ak predávajúci vec neopravil ani nevymenil, predávajúci vec neopravil ani nevymenil v súlade s platnou legislatívou, predávajúci odmietol odstrániť vadu z dôvodu že oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady, vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci, vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho. Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa tohto odseku, ak sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná.  Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty, ktorú by vec mala, ak by bola bez vád.

Predávajúci vráti kúpnu cenu kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša predávajúci.

 Práva vyplývajúce zo zodpovednosti za vady môžu byť pri jednotlivých záväzkoch upravené zákonom alebo dohodnuté účastníkmi inak.

6.3. Kupujúci môže uplatniť reklamáciu  na predajnom mieste Obchodníka alebo v sídle spoločnosti, čo však neodporúčame, nakoľko sa tam nemusí nachádzať oprávnený personál na vybavenie reklamácie a proces sa tak zbytočne zdrží. Údaje o predajcovi sú uvedené na doklade o predaji. Ak je však v záručnom liste uvedený iný podnikateľ určený na opravu, ktorý je v mieste Obchodníka alebo v mieste pre kupujúceho bližšom, uplatní kupujúci právo na opravu u podnikateľa určeného na vykonanie záručnej opravy. Podnikateľ určený na opravu je povinný opravu vykonať v lehote dohodnutej pri predaji veci medzi Obchodníkom a kupujúcim. Ak chce kupujúci riešiť reklamáciu odoslaním reklamovaného tovaru Obchodníkovi prepravnou službou, tovar zašle na vlastné náklady spolu s ďalšími požadovanými dokumentmi. Z dôvodu urýchlenia reklamačného procesu je najlepšie, ak Kupujúci donesie alebo zašle tovar konkrétne do tej prevádzky spoločnosti, z ktorej bol tovar Kupujúcemu zaslaný. Adresa prevádzky je zrejmá z dokladu o predaji (faktúra alebo paragón).

Kupujúci môže pri reklamácii využiť služby klientskeho centra Obchodníka emailom na info@svietidlar.sk kde poradíme Kupujúcemu, ako pri reklamácii postupovať.

6.4. V prípade reklamácie, keď Kupujúci uplatňuje reklamáciu priamo u Obchodníka formou prepravnej služby, dopraví Obchodník opravený tovar Kupujúcemu na vlastné náklady.

6.5. K reklamovanému tovaru Kupujúci priloží čitateľný originál alebo kópiu dokladu o kúpe tovaru - faktúru a podrobný popis vady. Pokiaľ sa vada nevyskytuje trvalo, je nutné jednoznačne uviesť podmienky, pri ktorých sa prejavuje. Reklamovaný tovar odporúčame odovzdať v originálnom obale a musí byť kompletný, t.j. včítane všetkých komponentov aj poškodených, manuálov, prípadne iného príslušenstva a pod.

6.6. Postup reklamácie a spôsob odstránenia vád tovaru rieši Reklamačný poriadok , ktorý je neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok.

VII. Vrátenie tovaru - odstúpenie od zmluvy

7.1. V zmysle §19 odst.1 zákona o ochrane spotrebiteľa má Kupujúci právo od zmluvy uzavretej na diaľku odstúpiť aj bez uvedenia dôvodu do 14 pracovných dní odo dňa prevzatia tovaru, pričom je nevyhnutné, aby oznámenie Kupujúceho o odstúpení od zmluvy bolo Obchodníkovi odoslané v uvedenej lehote. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. 

Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný.

Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

7.2. Kupujúci je povinný tovar vrátiť buď osobne alebo odoslaním tovaru na adresu Obchodníka, prioritne na adresu prevádzky, z ktorej bol tovar expedovaný.  V prípade, že Kupujúci využije právo na vrátenie tovaru, musí byť tovar nepoškodený, kompletný, bez známok opotrebenia a v pôvodnom obale výrobcu alebo Obchodníka. Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru . K uplatneniu práva na odstúpenie od zmluvy, ktorej úhrada prebehla prostredníctvom e-kasy Obchodníka je potrebné predložiť originál dokladu o kúpe. Ak takýto doklad spotrebiteľ nemá, nie je možné uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy. Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy podľa Zákona o ochrane spotrebiteľa u Obchodníka v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na trvanlivom médiu. Za týmto účelom Obchodník zverejnil na svojej stránke formulár na odstúpenie od zmluvy.

Pri odstúpení od zmluvy znáša spotrebiteľ náklady na vrátenie tovaru Obchodníkovi alebo osobe poverenej Obchodníkom na prevzatie tovaru. Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.

7.3. Obchodník  vráti Kupujúcemu prijaté platby v lehote do 14 dní od doručenia odstúpenia Kupujúceho od zmluvy, a to rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri svojej platbe a však pri odstúpení od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru, Obchodník nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť Obchodníkovi. Tým nie je dotknuté právo spotrebiteľa dohodnúť sa s Obchodníkom na inom spôsobe platby, ak v súvislosti s tým spotrebiteľovi nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky. Obchodník nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Obchodníkom.

Pokiaľ by bol vrátený tovar akokoľvek poškodený či opotrebovaný, vyhradzuje si Obchodník právo na náhradu škody. To neplatí ak bol tovar vrátený z dôvodu, že mal vady, na ktoré sa vzťahuje záruka.

Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať Obchodníkovi alebo osobe poverenej Obchodníkom na prevzatie tovaru. To neplatí, ak Obchodník navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.

7.4. Pokiaľ sa Obchodník a Kupujúci nedohodnú inak, Kupujúci nemôže bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom sú:
-  predaj tovaru, ktorý vzhľadom na jeho vlastnosti nemožno vrátiť
- tovar, ktorý bol zhotovený podľa požiadaviek spotrebiteľa (napríklad LED pásy, ktoré boli upravené na mieru podľa požiadaviek zákazníka, alebo tovary zhotovené na mieru )

- tovar určený pre jedného zákazníka.

7.5. Pri porušení podmienok pre odstúpenie od zmluvy alebo riadneho vrátenia tovaru je Obchodník oprávnený uplatniť si u Kupujúceho náhradu škody, ktorá mu tým vznikla podľa príslušných právnych predpisov.

VIII. Špeciálne obchodné podmienky pre objednávky z katalógov

8.1. Možnosť objednávania tovaru priamo z katalógov nad rámec štandardnej kategorizovanej ponuky podľa produktových listov internetového obchodu svietidlar.sk predstavuje doplnkovú formu predaja. Jedná sa o produkty, z ktorých predajom nemusí mať Obchodník reálne skúsenosti. Niektoré položky tovaru ponúkaného prostredníctvom katalógov môžu mať aj charakter  tovaru vyrábaného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru podľa § 19 odst.1.c., zákona o ochrane spotrebiteľa  (zákon č. 108/2024 Z. z.) . Po objednaní takýchto produktov z katalógov môže byť spotrebiteľ upovedomenýže sa na objednávku, alebo jej časť, nevzťahuje možnosť odstúpiť od zmluvy (vrátenia tovaru). Spotrebiteľ sa môže rozhodnúť, či súhlasí s navrhovanými podmienkami a  tovar si napriek uvedenému  záväzne objednáva, alebo môže od zmluvy odstúpiť.

8.2.  Pri objednávkach priamo z katalógov si Obchodník v súlade s §15 odst.1.k.  tiež vyhradzuje právo vyžadovať od spotrebiteľa úhradu zálohy až do 100% sumy objednávky. V tom prípade, po obdržaní objednávky z katalógov Obchodník overí možnosti dodania tovaru. Po potvrdení dodávok od výrobcu (dodávateľa) následne vystaví a zašle kupujúcemu zálohovú faktúru s informáciou o predpokladanej dodacej lehote. Keď Obchodník príjme na svoj účet platbu v plnej výške podľa vystavenej zálohovej faktúry, bezodkladne objedná tovar a po jeho doručení ho expeduje kupujúcemu. Spotrebiteľ sa aj v tomto prípade môže rozhodnúť, či súhlasí s navrhovanými podmienkami a  tovar si napriek uvedenému  záväzne objednáva, alebo môže od zmluvy odstúpiť.

8.3.  V extrémnom prípade, ak Obchodník aj napriek potvrdeniu zo strany výrobcu (dodávateľa) objednaný tovar neobdrží, o tomto bude kupujúceho informovať a vráti mu bezodkladne peniaze.

 IX. Alternatívne riešenie sporov

9.1.  Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predajcu svietidiel (napr. e-mailom na adresu eden@eden.sk) so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predajňa vybavila jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predajňa porušila jeho práva.

9.2.  Ak predajca odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.

9.3.  Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov je Slovenská obchodná inšpekcia, ktorej spotrebiteľ môže podať návrh na adrese: Slovenská obchodná inšpekcia, ústredný inšpektorát, Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov, Prievozská 32, p. p. 29, 827 99 Bratislava 27 alebo elektronicky na adrese: ars@soi.sk, adr@soi.sk. Ďalšie subjekty oprávnené na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov sú uvedené v on-line zozname subjektov:
http://www.economy.gov.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov

9.4. Klient (spotrebiteľ) môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie spotrebiteľského sporu použiť platformu na riešenie sporov on-line, dostupnej na adrese: 
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=SK

9.5.  Návrh na začatie alternatívneho riešenia spotrebiteľského sporu musí obsahovať:

a) meno a priezvisko spotrebiteľa, adresu na doručovanie, elektronickú adresu a telefonický kontakt, ak ich má,
b) presné označenie internetového obchodu alebo predajne svietidiel,
c) úplný a zrozumiteľný opis rozhodujúcich skutočností,
d) označenie, čoho sa spotrebiteľ domáha,
e) dátum, kedy sa spotrebiteľ obrátil na predajcu so žiadosťou o nápravu a informáciu, že pokus o vyriešenie sporu priamo s predajňou bol bezvýsledný,
f) vyhlásenie o tom, že vo veci nebol zaslaný rovnaký návrh inému subjektu alternatívneho riešenia sporov, nerozhodol vo veci súd alebo rozhodcovský súd, vo veci nebola uzavretá dohoda o mediácii, ani nebolo vo veci ukončené alternatívne riešenie sporu spôsobom podľa § 20 ods. 1 písm. a) až e) zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.

Návrh na začatie alternatívneho riešenia spotrebiteľského sporu je dostupný on-line na adrese:
https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/prilohy/SK/ZZ/2015/391/20160201_4545799-2.pdf

X. Záverečné ustanovenia

10.1. Všeobecné obchodné podmienky sú záväzné odo dňa ich zverejnenia na internetovej stránke Obchodníka.

10.2. Všeobecné obchodné podmienky platia v tom rozsahu a znení, v ktorom sú uvedené na internetovej stránke Obchodníka v deň odoslania objednávky Kupujúcim.

10.3. Odoslaním objednávky potvrdzuje Kupujúci Obchodníkovi, že akceptuje výšku ceny za objednaný tovar včítane prípadných expedičných a dopravných nákladov, Všeobecné obchodné podmienky a Reklamačný poriadok Obchodníka v znení platnom k momentu odoslania objednávky.

10.4. Kupujúci odoslaním objednávky v súlade s nariadením európskeho parlamentu a rady EÚ 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov berie na vedomie že zadanie osobných údajov uvedených v objednávke do informačného systému Obchodníka je za účelom plnenia kúpnej zmluvy. Podmienky spracovania osobných údajov sú uvedené v samostatnej časti "Ochrana osobných údajov".

10.5. Obchodník je viazaný svojou ponukou tovaru vrátane jeho ceny od odoslania akceptácie Kupujúcemu až do doby dodania tovaru Kupujúcemu, pokiaľ neustanovuje niektoré ustanovenie Všeobecných obchodných podmienok v zvláštnom prípade inak. Odoslanou objednávkou je Kupujúci viazaný do doby stanovenej na dodanie tovaru.

10.6. Obchodník sa zaväzuje kúpnu zmluvu archivovať v elektronickej forme spolu s príslušnými Všeobecnými obchodnými podmienkami po dobu 5 rokov. Takto archivovaná zmluva nie je dostupná Kupujúcemu.

10.7. Kúpnu zmluvu podľa podmienok uvedených vo Všeobecných obchodných podmienkach je možné uzavrieť v slovenskom jazyku.

10.8. Obchodník si vyhradzuje právo meniť znenie Všeobecných obchodných podmienok.

10.9. Kupujúci berie na vedomie, že podanie farieb elektronickými zobrazovacími prostriedkami použitými na jeho strane (monitor, tablet, mobil...) môže byť v závislosti od kvality týchto zobrazovacích zariadení skreslené a tak môže dôjsť k pozmenenej farebnej interpretácii obrázkov tovaru v porovnaní s originálom zverejneným na webovej stránke Obchodníka. Pri nejasnostiach ohľadom farby je dobré riadiť sa prednostne poskytnutými textovými informáciami, použiť kvalitnejšie zobrazovacie zariadenie, prípadne zobraziť produkt na viacerých zariadeniach alebo kontaktovať Obchodníka.

10.10. Dohľad nad dodržiavaním zákona o ochrane spotrebiteľa v prípade predaja výrobkov a poskytovaním služieb
 vykonávaja Slovenská obchodná inšpekcia.

 

EDEN s.r.o.

 

 

 

Informácie
Svietidlá pre Vás
Newsletter